Project CRB voor herkansers van het afstuderen
25 apr 2017
Het domein Creative Business van Hogeschool Inholland heeft een project voor studenten die een onvoldoende hebben voor hun afstudeerscriptie. Dat zorgt voor teleurstelling en frustratie. De begeleiders van project CRB – niet van de opleiding- doen er alles aan om studenten dan weer aan de gang te krijgen. Zo nodigen zij studenten, die voor dit project in aanmerking komen, altijd tijdens een telefoongesprek persoonlijk uit. En tijdens de eerste bijeenkomst is er alle ruimte voor studenten om hun verhaal te doen.
Wat is het werkende principe?
Deze persoonlijke aanpak, op basis van het SCARF-model, maakt dat studenten energie krijgen om over hun teleurstelling heen te stappen en weer aan de bak te gaan. Begeleiders bepalen per student of deze zes of vijftien weken nodig heeft om de scriptie te verbeteren. Studenten die aan het project deelnemen, komen iedere week bijeen. Tijdens deze bijeenkomsten bespreken zij de voortgang met hun scriptiebegeleider en is er ruimte om vragen te stellen. Als dat nodig is, krijgen studenten hulp van onderzoeksbegeleiders en ondersteunende colleges. Daarnaast ontvangen studenten feedback per hoofdstuk van hun scriptie. En dat allemaal met maar een doel: van de onvoldoende een voldoende maken. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan is er daarna de mogelijkheid van individuele begeleiding voor studenten die actief aan het project hebben deelgenomen.
Het bevorderen van het afstuderen door intensieve en persoonlijke begeleiding en aandacht.
Belangrijkste randvoorwaardenFormatie voor het begeleiden van de wekelijkse bijeenkomsten.
Begeleider niet van de eigen opleiding.
Deze vorm van begeleiding leidt tot een hoog percentage voldoendes bij het afstuderen.
Student wordt gemotiveerd, ervaart goede ondersteuning bij het afstuderen.
Ellen Duit, begeleider domein Creative Business:
Studenten en begeleiders willen allemaal hetzelfde: Dat ze afstuderen. Wij zetten alles op alles om ze over de streep te trekken. De persoonlijke aandacht is essentieel. Studenten moeten niet in een passive modus terecht komen. Dan zakken ze weg.
Saskia Jones, student Communication:
BronI was stuck. I didn't know what to do. During the project I was taught how to write a research report. The individual feedback and quick response on all my questions really pulled me through, otherwise I would have never passed.
http://nieuws.inholland.nl/download/263874/boekjelangstudeerdersophetjuistespoor.pdf
DocumentenVragen of opmerkingen
Contactpersoon: Ellen Duit
OnderwijsinstellingHogeschool Inholland
Laat een reactie achter
U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.